وکیل متخصص مطالبه مهریه در نکاح منقطع

وکیل متخصص مطالبه مهریه در نکاح منقطع

وکیل متخصص مطالبه مهریه در نکاح منقطع

در نکاح منقطع یا به لفظ عامیانه عقد موقت (صیغه) مطابق ماده ١٠٩۵ قانون مدنی تعیین و ذکر مهریه از شرایط اساسی و صحت عقد موقت میباشد و چنانچه این شرط رعایت نگردد مرجب بطلان نکاح منقطع (صیغه) میگردد. ماده ١٠٩۵ قانون مدنی: ((در نکاح منقطع عدم ذکر مهر در عقد موجب بطلان است)). از همین حیث است که در عقد موقت ولو ذکر یک سکه و یا مبلغ اندکی به عنوان مهریه، رایج و متداول است و الزاما در دفترچه صیغه نامه مهریه قید میگردد.

اصولا مطالبه مهریه از ناحیه زن هنگامی صورت میگیرد که زندگی زناشویی ایشان دچار مشکل گردیده است آنهم به دلایل و عناوین مختلف اعم از ناسازگای و یا عدم پرداخت نفقه و عسر و حرج زن از بابت اخلاق غیر حسنه شوهر و یا هزاران دلیل دیگر.. لذا علی القاعده هنگامیکه زن میخواهد از شوهر خویش جدا شود و خواستار خاتمه دادن به زندگی مشترکشان میباشد مطالبه مهریه مینماید و بیان میکند که من مهریه ام را میخواهم.

در این فرض، وکیل مطالبه مهریه خوب وبا ارائه مشاوره حقوقی لازمه در این خصوص و تفهیم مراحل قانونی و رویه قضایی موجود در دادگاه ها به زوجه بیان میدارد احوط آن است که در ابتدا دادخواست مطالبه مهریه تنظیم و تقدیم دادگاه شود تا حکم قضیه معلوم و مسلم گردد.

از طرفی وکیل مطالبه مهریه متخصص این موضوع را نیز به موکل بیان میدارد که اگر شوهرش حاضر به طلاق توافقی نمیباشد، لذا زن میبایست از کل یا بخشی از مهریه خود را بذل نمیاد یعنی ببخشد و رها کند تا نشان کراهت از شوهر خویش باشد و بتواند نزد قاضی اثبات نماید که من تا این اندازه از زندگی مشترک با این شوهر گریزان و بیزارم که حاضرم از طلب خویش بگذرم و فقط طلاقم را بگیرم.

به عبارت متداول و عرف دیرین ما میشود همان ضرب المثل: ((مهرم حلال، جونم آزاد)).

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*