برای حفظ و تقویت کیان خانواده و احترام به ارکان آن کوشا و فداکار باشیم

برای حفظ و تقویت کیان خانواده و احترام به ارکان آن کوشا و فداکار باشیم

برای حفظ و تقویت کیان خانواده و احترام به ارکان آن کوشا و فداکار باشیم

مهریه، دین مرد به زن است. سند این دین و بدهی، سند نکاحیه میباشد. لذا ارتباطی از حیث لازم و ملزوم بودن موضوع طلاقو مهریه وجود ندارد. یعنی ممکن است زوجین در پرونده طلاق، در خصوص مهریه صحبتی به میان نیاورده و توافق بر این باشد که اگر زوجه، مطالبه ای داشته باشد، در آتی در قالب تشکیل پرونده مجزایی به این مهم جامه عمل پوشانیده خواهد شد.

همچنین زن میتواند در راستای اثبات کراهت خویش از شوهر، در دعوای طلاق به درخواست زوجه، اقدام به بذل کل یا بخشی از مهریه خود نماید حال پرسش شما کدام است؟ در خصوص طلاق، یا طلاق توافقی و وکیل برای مطالبه مهریه و نفقه معوقه دارای سوالات حقوقی عدیده میباشید؟ آیا از وکیل مشاوره حقوقی جهت حضانت و نفقه فرزند مشترک، اثبات زوجیت و فسخ نکاح میخواهید؟ هم اکنون با موسسه حقوقی ما تماس برقرار نموده و از دانش تجربه تخصص و مهارت وکیل دعاوی خانواده بهره مند شوید.

دعاوی خانواده از هر قسم که باشد اعم از مطالبه مهریه ، طلاق ، نفقه ، حضانت و غیره، دعاوی دشواری به لحاظ بار عاطفی و رعایت مسائل اخلاقی هستند! لذا بسیار حائز اهمیت است که چه دعوایی بر مبنای رعایت کدام مصلحت طرح میشود. چه بسا طرح دعاوی متعدد و بیهود آسیب و ضرر جبران ناپذیری به اشخاص وارد سازد اعم از ضرر مادی و فرسایش روحیه و توان روانی اشخاص طرفین دعوا.

لذا امید بر آن است کلیه خانواده ها و زوجین در حفظ و تقویت کیان خانواده و احترام به ارکان آن کوشا و فداکار باشند ولیکن در فرض تصمیم بر جدایی، راه هایی را انتخاب نمایند که کمترین آسیب را بهمراه داشته باشد.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*