شُکات باگذشت بخشی از مطالبات خود تاثیر چشمگیری در فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان داشته اند

شُکات باگذشت بخشی از مطالبات خود تاثیر چشمگیری در فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان داشته اند

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین میرزاده رئیس حوزه قضایی شهرستان میرجاوه در جلسه هماهنگی برگزاری جشن های گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با تأکید بر اینکه برگزاری جشن‌های گلریزان زمینه آزادی زندانیانی که بدهی مالی غیرعمد را فراهم می‌کند اعلام کرد: بحمدالله در حوزه قضایی شهرستان میرجاوه هیچگونه مددجویی که در رابطه با جرائم غیرعمد در سطح زندانهای استان متحمل حبس باشند نداریم.

وی با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش از طریق شورای حل اختلاف یکی از برنامه‌های دستگاه‌های قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست، ابراز کرد: شورای حل اختلاف با پیگیری از شاکیان پرونده زمینه صلح و سازش و جلب رضایت شاکیان را فراهم می‌کنند.

میرزاده افزود: جذب خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در اولویت بعدی ما برای کاهش آمار زندانیان قرار دارد.

رئیس حوزه قضایی دادگستری شهرستان مرزی میرجاوه گفت: آسیب‌های اجتماعی به‌شدت خانواده زندانیان را تهدید می‌کند و با برگزاری این جشن‌ها می‌توان اقدامی مؤثر در راستای کاهش این آسیب‌ها برداشت.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین میرزاده رئیس حوزه قضایی شهرستان میرجاوه بیان کرد: در دین اسلام به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بسیار سفارش به دستگیری نیازمندان شده است.

وی تصریح کرد: دعای ماه مبارک رمضان ۱۴ فراز دارد که در ۱۰ فراز آن به یاری مستمندان، نیازمندان و اشخاص بدهکار و گرفتار اشاره مستقیم می‌کند که در واقع خدای متعال در این دعا به ما بخشش و ایثار را آموزش می‌دهد.

محمد علی لهراسبی مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون ۴۳ زندانی جرائم غیر در زندانهای استان منتظر کمک خیرین می باشند، گفت: جمع مبلغ بدهی این زندانیان حدود ۴۵۰ میلیارد ریال است که تلاش می‌شود بخشی از آن با کمک خیرین و ستاد دیه تامین شود و زمینه آزادی آن‌ها با فعالیت‌های مددکاری در اخذ رضایت شکات فراهم گردد.

لُهراسبی در پایان بابیان اینکه هر چه قدر کمک مالی هموطنان در حد بالاتری باشد زمینه آزادی تعداد بیشتری از افراد فراهم خواهد شد، افزود: قطعاً برای آزادی زندانیان اکتفا به مبالغ جمع‌آوری‌شده جشن گل‌ریزان نخواهیم کرد و می‌کوشیم تا از طریق سیستم مددکاری، شورای حل اختلاف، اخذ رضایت شاکی توسط مددکاران اجتماعی و از سوی دیگر از کمک‌های مالی بانک‌های عامل و اخذ وام‌های قرض‌الحسنه بدون بهره بتوانیم نسبت به آزادی افراد جرائم غیر عمد اقدام کنیم.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*