برگزاری جلسه هماهنگی جشن گلریزان در شهرستان میرجاوه

برگزاری جلسه هماهنگی جشن گلریزان در شهرستان میرجاوه

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

مهدی جمشیدزهی فرماندار شهرستان مرزی میرجاوه با اظهار امیدواری از همکاری و مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم تصریح کرد: با کمک اصناف، کسبه و گروه‌های جهادی در فرصت باقی مانده، می توان تعداد بیشتری از زندانیان بی بضاعت غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

جمشیدزهی با بیان اینکه ماندن زندانیان جرایم غیرعمد در زندان، خانواده آنان را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها نه تنها در کمین خانواده زندانیان است بلکه جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با قدردانی از زحمات حضرت حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان و همچنین محمد حسین خسروی مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به خاطر حمایت و پشتیبانی در برگزاری پویش‌های آزادسازی زندانیان بی‌بضاعت، مشارکت مردم نیکوکار استان را ضامن موفقیت این برنامه‌های خیرخواهانه دانست.

محمد علی لهراسبی مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان نیز در این جلسه، نحوه آزادسازی زندانیان غیرعمد با وجوه اهدایی را بسیار دقیق عنوان کرد و گفت: همکاران ما در مددکاری زندان‌ها و ستاد دیه استان با تحقیق و بررسی دقیق شرایط زندانیان بدهکار، پس از آنکه از اعسار و ناتوانی مالی آنها اطمینان پیدا کنند، مبالغ اهدایی نیکوکاران را برای پرداخت بخشی از بدهی مددجویان اختصاص داده و مابقی را با اخذ رضایت شکات حل و فصل می‌کنند.

لهراسبی با اشاره به تلاش مددکاران برای رضایت شاکیان ابراز کرد: همکاران ما هیچگاه شاکیان را برای اخذ رضایت تحت فشار قرار نمی‌دهد و پس از اخذ رضایت قلبی، این عزیزان با رغبت در جمع خیران کمک کننده قرار می‌گیرند.

وی همچنین بر نقش مهم وقف در حمایت و کمک رسانی به زندانیان و خانواده آنان تاکید کرد و خواستار مشارکت خیرین و واقفین استان از طریق وقف ساختمان‌های تجاری یا مسکونی به منظور اختصاص عایدات آن در جهت تقویت مالی ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان شد.

مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان در ادامه از آزادی ۶۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد تا کنون خبر داد و افزود: پیگیری و اقدام های قانونی جهت آزادی دیگر زندانیان اینگونه جرائم با استفاده از کمکهای جمع آوری شده در جشن گلریزان و با حمایت خیرین استان در حال انجام می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به سنت حسنه برگزاری جشن های گلریزان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، جشن گلریزان شهرستان میرجاوه یکشنبه ۲۷ اسفند ماه سال جاری مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولان، معتمدین و خیرین برگزار خواهد شد. این جشن‌ها در ادامه ماه مبارک رمضان در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*