تکلیف حقوق مالی زن به چه صورت است؟

تکلیف حقوق مالی زن به چه صورت است؟

تکلیف حقوق مالی زن به چه صورت است؟

وکیل مطالبه مهریه در فرضی که مرد خواستار طلاق است می افزاید:

چنانچه زوج خواستار طلاق باشد پس از تنظیم دادخواست طلاق و تقدیم آن به محکمه صالح و طرح دعوای طلاق، با این پرسش از ناحیه قاضی مواجهه میشود که تکلیف حقوق مالی زن به چه صورت است؟

اگر شوهر با زنش در مورد حق و حقوقی مالی زوجه توافق و تفاهمی داشته باشند، طبق همان عمل میگردد و قاضی دادگاه مطابق آن تراضی اقدام به انشا رای مینماید ولیکن در اکثر مواقع آنهم زمانیکه مرد اقدام به طرح دعوای طلاق مینماید زن توافقی ننموده و بلکه خواستار عدم جدا شدن از شوهر خویش است ولیکن مطابق قانون و وفقه اسلامی، طلاق به یک اراده آنهم به اراده مرد واقع میگردد لذا مرد در طلاق دادن زن خود نیاز به ارائه هیچ دلیل و علتی نمیباشد ولیکن میبایست تکلیف حقوق مالی زن خود را روشن نماید. از جمله حقوق مالی که به عهده مرد میباشد مهریه زوجه است.

وکیل مهریه به مرد اعلام میدارد آیا توان پرداخت دفعتا واحده مهریه همسر خود را دارد یا خیر؟ اگر زوج ملائت داشته و از توان مالی خوبی برخوردار باشد با پرداخت مهریه زن خویش وی را طلاق میدهد و چنانچه مرد مدعی عدم ملائت باشد و ابراز دارد که معسر میباشد و میتواند مهریه زن خود را بصورت اقساطی پرداخت نماید، در این فرض دادگاه صالح پس از تعیین اقساط مهریه زوجه ، حکم طلاق را صادر مینماید.

به بیان ساده تر میتوان اینگونه گفت که قسط بندی مهریه زن از طریق دادگاه در فرض دادخواست طلاق از ناحیه زوج، موجب عدم اجرای صیغه طلاق نمیباشد! یعنی نیازی نیست که مرد تا پایان اقساط مهریه صبر نماید بلکه با قسط بندی آن، طلاق جاری خواهد شد.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*