وکیل طلاق به درخواست زوجه

وکیل طلاق به درخواست زوجه

وکیل طلاق به درخواست زن و تفسیر ماهیت این نوع طلاق که سخت ترین نوع طلاق است:

مطابق ماده ١١٢٩ قانون مدنی: ((در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجرای حکم محکمه و الزام او به دادن نفقه زن میتواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر را اجبار به طلاق مینماید.

همچنین است در صورت عجز شوهر از پرداخت نفقه)). به دیگر بیان، هنگامی که شوهر از پرداخت نفقه به زن خود استنکاف ورزد و به وی نفقه نپردازد زن میتواند به محکمه رجوع نماید از شوهر خود تقاضای پرداخته نفقه کند و اگر چنانچه پس از اخذ حکم از محکمه الزام شوهر به پرداخت نفقه ممکن نبود و همچنان نفقه ای به زن خویش پرداخت نکرد، زن میتواند از محکمه تقاضای طلاق نمیاد. و به حکم اخیر ماده مرقوم چنانچه شوهری مفلس و بی پول باشد و به لحاظ توان مالی قادر به پرداخت نفقه نباشد، حکم همین ماده در خصوص وی نیز جاریست.

وکیل طلاق به درخواست زوجه می افزاید مطابق ماده ١١٣٠ قانون مدنی چنانچه زن در عسر و حرج و مشقت و سختی غیر قابل تحملی به سر ببرد که توان تحمل آن را نداشته باشد میتواند به محاکم صالح رجوع نماید، مطابق قانون موارد عسر و حرج و رنج و سختی خویش را ابراز و اثبات نماید و به حکم دادگاه خویش را مطلقه نماید. همچنین وکیل طلاق به درخواست زن اضافه میدارد اگر شوهری به مدت ۴ سال غایب مفقود الاثر باشد زن اجازه دارد با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق بنماید.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*