آزادی ٣ هزار زندانی غیرعمـد زندگی را با «گذشت» متحول کنیم

آزادی ٣ هزار زندانی غیرعمـد زندگی را با «گذشت» متحول کنیم

✍️ به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور:

هفده شهریور، مصادف با ٢٢ آگوست، روز جهانی عفو و گذشت است و آزادی بیش از ۳ هزار زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای سال‌جاری که توسط ستاد دیه کشور انجام شده، گواهی می‌دهند که گذشت و بخشش آیین همیشگی و مرام دیرینه ایرانیان بوده است.

رابعه تیموری: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با جمع‌آوری کمک‌های نوعدوستانه خیرین دیون مالی زندانیان غیربزهکار بسیاری را پرداخت کرده در فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان جرایم غیرعمد خود با جلب رضایت شاکیان تلاش دارد تا زندانیان نیازمندی را از بند نجات دهد و با پشتوانه حمایت‌های مادی و معنوی طبقات مختلف اجتماعی به آغوش خانواده بازگردند:

برپایی گلریزان‌های مختلف برای آزادی بدهکاران زندانی، راه‌اندازی پویش‌های آزادی مادران زندانی و ده‌ها آیین کوچک و بزرگ دیگر که هرساله با همت این مجموعه مردم نهاد در گوشه کنار کشور برگزار می‌شود تا عده‌ای که ناخواسته دچار لغزش شده‌اند، از بند نجات یابند به خوبی نشان می‌دهد که عفو و گذشت جزئی از فرهنگ غنی مردمان ایران زمین است.

به گواه آمار و ارقامی که سید اسداله جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور اعلام کرده، از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون با کمک‌های مردمی۱۶۰ هزار زندانی غیر عمد از بند رهایی یافته‌اند.

– ٩٨ درصد بدهکاران مهریه و نفقه بودند

به گفته جولایی در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری ۳۲۷۴ زندانی از بند رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۳۱۴۲ زندانی مرد و ۱۳۲ نفر زندانی زن جرایم غیر عمد بوده‌اند.

او مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی در حدود ۴۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال اعلام کرده و می‌گوید : «با صلح و سازش تا میزان ۲۳ درصد شکات گذشت کرده‌اند.

– فقط یکصد راننده در حبس هستند

کاهش آمار زندانیان تصادفات خبر خوش دیگری است که جولایی عنوان کرده است: «با همکاری ستاد دیه و مجلس و پس از اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث امروز تنها ۱۰۸ راننده به دلیل محکومیت در زندان داریم».

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور توضیح داده است : «از محکومان آزاد شده با همکاری ستاد دیه، ۲۳ نفر حوادث کارگاهی، ۲۳ نفر شبه عمد، ۹۲۳ نفر مهریه و ۲۳۹ نفر به دلیل نفقه در زندان بوده است».

v ١٢ هزار و ۶۵٠ زندانی در انتظار گذشت شاکیان

جولایی کمک مقام معظم رهبری در سال‌جاری به ستاد مردمی دیه را ۱۵ میلیارد ریال ذکر کرده و گفته است: « همچنین در این سال‌ها با کمک ۱۵۸ میلیارد ریالی رهبری زمینه آزادی ۲ هزار زندانی واجد شرایط مهیا شده است».

هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان و نیازمند کمک هموطنان و گذشت شاکیانشان هستند تا از بند رهایی پیدا کنند. ۲۶۹ نفر از این زندانیان زن و ۱۰۸ نفر زندانی حوادث رانندگی هستند که یا گواهی نامه ندارند و دارای محکومیت کیفری هستند.

– زندگی را با گذشت متحول کنیم !

شعار روز جهانی «گذشت» بر «حصول آرامش از طریق بخشش» حکایت دارد. با پیوستن به این خواست جهانی بیایید تا جان‌های خود را از ابزارهای زمینی و گذرا رها کنیم و در باقی عمر آرامش آسمانی و ابدی را تجربه کنیم. چرخه شرایط طبیعی را در هر مقطع سنی بشکنیم تا رشد کنیم. بیایید زندگی را با «لطف» و «رحمت» متحول کنیم.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*