استان سیستان ‌و بلوچستان فقط ۶۹ محکوم غیرعمد دارد

استان سیستان ‌و بلوچستان فقط ۶۹ محکوم غیرعمد دارد

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

محمد حسین خسروی مدیر کل اداره زندانها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان گفت: با عنایت به ورودی‌ پایین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان با همکاری شکات و همیاری خیرین می‌شود آمار محبوسانی که ناخواسته و در پی یک اتفاق غیرقابل پیش بینی روانه زندان شده‌اند را به کمترین مقدار رساند.

خسروی تصریح کرد : در حال حاضر بیشترین محکومان جرائم غیرعمد را مددجویان محکوم به پرواخت مهریه با آمار ۳۴ نفر به خود اختصاص می دهند که بعلت عجز ازپرداخت در زندان بسر می برند و در رتبه دوم محکومیت های مالی با ۲۸ نفر و مابقی زندانیان نیز شامل مددجویان نفقه می باشند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در ۶ ماهه نخست سال‌ جاری یادآور شد: از فروردین ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه، تعداد ۳۹ نفر از مددجویان بدهکار ناتوان در پرداخت بدهی با حمایت های ستاد دیه استان و نیکوکاران از زندان‌های سراسر استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش بازگشته‌اند.

مدیر کل زندانها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به مبلغ پرداختی برای آزادی این افراد گفت: برای رهایی این زندانیان اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در قالب کمک های بلاعوض ، تسهیلات بانکی بدون سود از محل کمک‌های مردمی پرداخت شده و شایان ذکر است که مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هم خود مددجویان و خانواده‌های آن‌ها برای تسریع در روند آزادی تامین کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه و البته عنایت ویژه طلبکاران مبالغی نیز از شکات این مددجویان با اتکا به تاکیدات قرآنی در راستای مدارا با بدهکاران گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده است که جای تشکر و سپاس از این عزیزان را دارد.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*