دیدار جانشین ستاد دیه استان با رئیس زندان شهرستان سراوان

دیدار جانشین ستاد دیه استان با رئیس زندان شهرستان سراوان

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

با هدف ایجاد تعامل بیشتر بین ستاد دیه استان و روسای زندانهای استان جهت پیشبرد اهداف و رسالت ستاد دیه در امر کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد جلسه ای با حضور طباطبایی جانشین نمایندگی ستاد دیه استان و نوراحمدی رئیس اداره زندان شهرستان سراوان صورت گرفت و در خصوص برنامه های ستاد دیه بحث و گفتگو شد.

در ابتدای این دیدار جانشین نمایندگی ستاد دیه استان به ارائه گزارشی از وضعیت ستاد دیه استان و تعداد زندانیان آزاد شده در سالجاری پرداخت و افزود : به لطف خداوند متعال و همراهی خیرین توانستیم از اول سالجاری تاکنون تعداد ۶۷ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد واجد شرایط را از بند حبس رها و به کانون خانواده و جامعه بازگردانیم.

نوراحمدی رئیس اداره زندان شهرستان سراوان نیز ضمن تشکر از حسن همکاری ستاد دیه استان و سایر مراکز حمایتی از قبیل انجمن حمایت زندانیان ، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی در راستای آزادی حداکثری زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری گفت: با استمرار این همکاری‌ها، امید است ضمن مرتفع ساختن مشکلات زندانیان غیرعمد در جهت پیشگیری از ورود ناخواسته و مجدد افراد به زندانها نیز موجب آثار خیر باشیم.

در ادامه رئیس زندان شهرستان مرزی سراوان به اثرات قبول اعسار در حوزه حبس زدایی اشاره کرد و گفت: در قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی از سوی دستگاه قضاء پیش‌بینی شده است که در ابتدا متهم وقتی حکم قطعی خودش را دریافت کرد می‌تواند نسبت به درخواست اعسار و معرفی اموال اقدام نماید که در صورت پذیرش اعسار از جانب مراجع قضایی شخص محکوم به زندان راه نیافته و از ورای این تدبیر از حجم بسیاری از محبوسان کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که در خواست اعسار در مرحله اول مورد موافقت قرار گیرد قطعا ورودی زندانیان جرائم غیرعمد به زندان‌های استان نیز به میزان چشمگیری کاهش خواهد داشت.

لازم به ذکر است با توجه به سنت حسنه برگزاری جشن های گلریزان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، جشن گلریزان شهرستان سراوان شنبه ۱۸ فروردین ماه ماه سال ۱۴۰۳ مصادف با ۲۶ ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولان، معتمدین و خیرین برگزار خواهد شد. این جشن‌ها در ادامه ماه مبارک رمضان در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهند شد.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*