۶۵ زندانی جرائم غیرعمد از بند زندان‌های سیستان و بلوچستان رهایی یافتند

۶۵ زندانی جرائم غیرعمد از بند زندان‌های سیستان و بلوچستان رهایی یافتند

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

مدیرکل زندان‌ها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ازابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۵ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های سیستان و بلوچستان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه سیستان و بلوچستان؛ محمدحسین خسروی با اشاره به اینکه ستاد دیه یکی از مهمترین مجموعه‌های سازمان زندان‌ها است که با تلاش شبانه روزی توانسته از ظرفیت‌های خوب خیران برای رهایی زندانیان از بند اسارت استفاده کند، بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به همت ستاد دیه و عزم خیران ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های این استان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع تعداد ۶۵ زندانی آزاد شده در استان، دو نفر مربوط به دیه، ۲۰ نفر مربوط به مالی غیرکلاهبرداری، ۳۷ نفر زندانی مهریه و ۶ نفر هم نفقه هستند.

وی با تقدیر از خدمات و تلاش های اعضای ستاد دیه سیستان و بلوچستان در جمع آوری کمک‌های خیرن تاکید کرد: حاصل این تلاش های مخلصانه، آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان مالی و غیره بوده است.

خسروی گفت: رسانه با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نقشی مهم در جذب کمک خیران در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارد و انتظار می‌رود در این بخش بیش از پیش یاریگر ما باشد.

وی اظهار کرد: شماره‌حساب ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت و شماره‌حساب ‏‏‏۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت به نام ستاد دیه سیستان و بلوچستان برای واریز کمک‌های مردمی در آزادسازی زندانیان جرایم ‏غیرعمد در نظر گرفته شده است‎.‎

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*