۳۹ زندانی جرایم غیرعمد با مساعدت ستاد دیه از بند اسارت رهایی یافتند

۳۹ زندانی جرایم غیرعمد با مساعدت ستاد دیه از بند اسارت رهایی یافتند

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان از آزادی ۳۹ مددجو جرائم غیرعمد در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین محکومان آزاد شده مربوط به پرداخت مهریه بودند.

به گزارش روابط‌ عمومی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان، محمدحسین خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از آزادی ۳۹ مددجو جرائم غیرعمد در نیمه اول سال جاری خبر داد و بیان کرد: رقم بدهی این زندانیان ۲۳ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت رضایت‌مندانه شاکیان و از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانکی مبلغ فوق به‌حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۱۴ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۱۹ محکوم به پرداخت مهریه، ۶ محکوم به پرداخت نفقه، و یک محکوم نیز مربوط به حوادث ناشی از تصادفات رانندگی بودند.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان تأکید کرد: بیشترین محکومان آزاد شده مربوط به پرداخت مهریه بودند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارند که یک نفر محکوم به دیه حوادث کارگاهی، ۲۱ نفر مربوط به محکومان مالی، ۳۳ محکوم به پرداخت مهریه و هشت محکوم به پرداخت نفقه هستند و ما در حال تلاش برای وضعیت این محکومان هستیم.

خسروی با تأکید بر اینکه خسارت و مشکلات ناشی از حضور زندانیان جرایم غیرعمد صرفاً متوجه این زندانیان نیست، گفت: علاوه بر اینکه حضور در زندان، زندگی فرد زندانی و خانواده او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، زندگی محکوم به را نیز متأثر می‌کند؛ چرا که ممکن است محکوم به سرپرست خانواده خود را ازدست‌داده باشد یا توانایی کارکردن نداشته باشد و بر همین اساس با استمرار حضور محکوم علیه در زندان دچار مشکلات عدیده‌ای شود.

وی اظهار کرد: با کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، علاوه بر مساعدت به شخص زندانی و خانواده او، به محکوم به نیز کمک می‌شود و از این حیث، کمک به زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*