۵۵۷ زن به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان هستند

۵۵۷ زن به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان هستند

✍️ به گزارش روابط عمومی
ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان:

رئیس هیئت امناء ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، گفت: هم‌اکنون ۵۵۷ زن ایرانی در زندان‌های سراسر کشور به صرف ناتوانی در پرداخت دیون مالی، تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سید اسدالله جولایی با بیان اینکه ۵۵۷ زن ایرانی در ندامتگاه‌های سراسر کشور تحمل حبس می کنند گفت: از جمعیت ۱۲۵۶۵ نفره زندانیان جرایم غیرعمد متاسفانه ۵۵۷ نفر را بانوان ایرانی شامل می‌شوند که عموما بابت عجز در پرداخت قروض، ضمانت‌های نابجا یا عدم استطاعت در تسویه اقساط در بند هستند.

وی با اشاره به وضعیت بدهکاران مالی زن در استان‌ها اظهار کرد: هم‌اکنون استان تهران با میزبانی از ۱۱۷ بانوی نیازمند در رأس فهرست عددی بیشترین زنان زندانی قرار گرفته است و در رتبه‌های بعد خراسان‌رضوی و فارس قرار دارند که هر کدام به ترتیب از ۵۳ و ۳۶ خانم که اغلب سرپرست خانواده هستند، در ندامتگاه‌های سطح استان به‌سر می‌برند.

موسس و نائب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور افزود: در مقابل استان پهناوری مانند سیستان و بلوچستان فاقد هر زندانی زن غیر بزهکار بوده و در استان‌هایی، چون خراسان‌جنوبی و شمالی، قم، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و آذربایجان‌غربی آمار زنان بدهکار مالی کمتر از ۵ نفر هستند.

جولایی یادآور شد: اگر چه تنها ۴ درصد از مددجویان تحت پوشش ستاد دیه را زنان شامل می‌شوند، اما این افراد گرفتار بند به دلیل ارقام سنگین بدهی به مساعدت بیشتر خیرین و همراهی قضات در تعدیل اقساط بدهی نیاز دارند.

درباره‌ی محمد علی لهراسبی

آموختن، کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*